Skocz do zawartości

Odpowiedź na wezwanie do zapłaty

Gość Grażyna

Polecane posty

Gość Grażyna

Otrzymałam w dniu dzisiejszym na adres zamieszkania wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej za stary dług z 2006 roku. Chodzi o firmę Era, teraz T-Mobile. Kwota jest duża bo kilka tysięcy złotych. Z czego może 70% to jakieś koszty, odsetki i nie wiadomo co. I teraz się zastanawiam co zrobić? Napisać odpowiedź na wezwanie do zapłaty? A jeśli tak to co odpisać? Nie mam doświadczenia i proszę Was o pomoc w mojej sprawie.

Dnia 29.04.2021 o 10:49, Gość Grażyna napisał:

Otrzymałam w dniu dzisiejszym na adres zamieszkania wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej za stary dług z 2006 roku. Chodzi o firmę Era, teraz T-Mobile. Kwota jest duża bo kilka tysięcy złotych. Z czego może 70% to jakieś koszty, odsetki i nie wiadomo co. I teraz się zastanawiam co zrobić? Napisać odpowiedź na wezwanie do zapłaty? A jeśli tak to co odpisać? Nie mam doświadczenia i proszę Was o pomoc w mojej sprawie.

Pani Grażyno, z opisu sprawy wynika, że roszczenie - o ile w ogóle istnieje - jest dalece przedawnione. Oznacza to, że zgodnie z przepisami nie musi Pani nic płacić. Firma windykacyjna nie może również pozwać Pani - jako konsumenta - do sądu o zapłatę przedawnionego roszczenia.

Odpowiadając na pytanie: NIE, osoba zadłużona nie musi składać odpowiedzi na wezwanie do zapłaty. Może to Pani zrobić, ale nie musi. Trzeba jedynie pamiętać, że nieumiejętnie sporządzona odpowiedź na wezwanie może mieć negatywne skutki. Jakie? Chociażby uznanie roszczenia. To może z kolei skutkować tym, że firma windykacyjna jednak skieruje sprawę do sądu.

Ciekawy materiał do zapoznania się w interesującym Panią temacie znajdzie Pani chociażby w tym miejscu: https://www.anty-dlug.pl/wezwanie-do-zaplaty-co-zrobic/

W razie dalszych problemów zapraszamy do kontaktu.

Zgłoszenia swojej sprawy można dokonywać:

·        telefonicznie dzwoniąc pod numer: 530 333 130,