evotec91 Napisano Kwiecień 18, 2023 Share Napisano Kwiecień 18, 2023 Witam. W czerwcu w 2018 r dokonałem całości spłaty kredytu na kwotę 10 000 zł w ,, banku " inbank. Zgłosiłem do nich sprawę w jaki sposób mam złożyć wniosek. Dostałem taką odpowiedź... W odpowiedzi na email z dnia 17.04.2023 r. dotyczące wniosku o zwrot kosztów kredytu konsumenckiego, informuję umowa kredytu 89000923140 zamknięta dnia 2018-06-25. Zgodnie z zapisami KC art. 118 : Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata. Jednakże koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, chyba że termin przedawnienia jest krótszy niż dwa lata. W związku z tym roszczenie wskazane w piśmie jest bezpodstawne. Czy w takiej sytuacji nie otrzymam tego zwrotu prowizji? Jest to w pelni prawne? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EUROLEGE Kancelaria Napisano Kwiecień 19, 2023 Share Napisano Kwiecień 19, 2023 19 godzin temu, evotec91 napisał: Witam. W czerwcu w 2018 r dokonałem całości spłaty kredytu na kwotę 10 000 zł w ,, banku " inbank. Zgłosiłem do nich sprawę w jaki sposób mam złożyć wniosek. Dostałem taką odpowiedź... W odpowiedzi na email z dnia 17.04.2023 r. dotyczące wniosku o zwrot kosztów kredytu konsumenckiego, informuję umowa kredytu 89000923140 zamknięta dnia 2018-06-25. Zgodnie z zapisami KC art. 118 : Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata. Jednakże koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, chyba że termin przedawnienia jest krótszy niż dwa lata. W związku z tym roszczenie wskazane w piśmie jest bezpodstawne. Czy w takiej sytuacji nie otrzymam tego zwrotu prowizji? Jest to w pelni prawne? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. W naszej wstępnej ocenie bank nie ma racji. Należałoby w tym zakresie wdrożyć procedurę odzyskania nadpłaconych kosztów kredytu konsumenckiego. Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie przeanalizujemy daną sprawę bezpłatnie. Jeśli uznamy, że jesteśmy w stanie pomóc to oczywiście zaproponujemy warunki dalszej współpracy. Zapraszamy do kontaktu: https://www.eurolege.pl/kontakt/ Ponadto zachęcamy do odwiedzenia naszego bloga, gdzie w jednym z artykułów szczegółowo opisaliśmy problematykę zwrotu części kosztów kredytu konsumenckiego w związku z wcześniejsza jego spłatą: https://www.eurolege.pl/zwrot-prowizji-bankowej/ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się